fusten

Douane

Met 7T kunt u ook uw AGP, IVV en douane Entrepots beheren. In overleg met onze klanten en met de douane zijn diverse uitbreidingen aan het standaard 7T ERP Pakket gemaakt.

Via de goederenontvangst wordt het document van ontvangst vastgelegd. Alle leveringen uit de partij worden door 7T automatisch in de juiste aangiftes geplaatst en naar de douane gestuurd. De van de douane ontvangen ARC en MRN-nummers worden automatisch bij de aangiftes in 7T vastgelegd. Zo ontstaat een waterdichte registratie vanaf het document van ontvangst naar alle leveringsdocumenten.

Omdat 7T al in verschillende douaneregio’s draait is het verkrijgen van goedkeuring van de douane meestal geen probleem.

Vergunningen

7T kan goederen onder allerlei vergunningen beheren, zoals: Particuliere Entrepot (voorheen Entrepot A t/m E en Vrije Entrepots), IVV en AGP.

Aangiftes

Binnen 7T worden de verschillende aangiftes samengesteld, zoals NCTS voor het vervoer van Transit ofwel niet communautaire goederen, EMCS voor het vervoer van accijnsgoederen uit het AGP, Sagitta (Ned) / PLDA (België) voor de uitvoer van vrije ofwel communautaire goederen.

Na het versturen van de aangiftes geeft de douane de verschillende nummers, zoals MRN- en ARC- nummers weer terug naar 7T. Deze worden in 7T aan de aangifte gekoppeld. Door ook de documenten bij ontvangst te koppelen aan de partij, ontstaat een sluitende registratie van het voorraadverloop van alle douanegoederen, voorzien van de gekoppelde vervoers- en opslagdocumenten.

Deze registratie is de basis voor de GPA aangiftes (Entrepot variant en Accijns/IVV variant), die 7T standaard in het pakket heeft opgenomen.

Goederenverloop / Geautomatiseerde Periodieke Aangifte (GPA)

In sommige gevallen wenst de douane dat u maandelijks een geautomatiseerde aangifte doet van het voorraadverloop van de goederen in het Entrepot, AGP en IVV. Deze aangifte wordt meestal de Geautomatiseerde Periodieke Aangifte of GPA genoemd. Ook deze aangifte heeft 7T in het standaard pakket opgenomen.

Op termijn zullen de GPA (Geautomatiseerde Periodieke Aangifte) en de SPA (Schriftelijke Periodieke Aangifte) vervangen worden door onderdelen uit het AGS (AanGifteSysteem) van de douane. Het AGS wordt gefaseerd ingevoerd. In 2014 is AGS 2 gelanceerd. De vervanging van de GPA en SPA zijn gepland in AGS 4. De invoering van AGS loopt iets achter op de originele planning. De invoering van AGS 4 stond origineel gepland voor 2015.

AEO-Status

Ook AEO gecertificeerde bedrijven werken met 7T. Een bedrijf, met de status van Authorised Economic Operator heeft volgens de douane de administratieve zaken goed voor elkaar. Het volgen van individuele partijen binnen de keten is hierbij van essentieel belang. Aangezien diverse klanten van 7T dus AEO gecertificeerd zijn, herleiden wij dat de douane de keus voor 7T in dit opzicht prima vindt.

Vrij Entrepot

Binnen de klantenkring van 7T zijn ook diverse bedrijven met een Vrij Entrepot vergunning. Deze vergunning wordt bij hen voornamelijk gebruikt voor opslag van vlees dat niet is (goed) gekeurd voor consumptie binnen de EU. Niet alleen de douane maar ook de nVWA voert hierop controles uit. 7T heeft speciaal hiervoor een colliregistratie ingevoerd dat per artikel aan- of uitgezet kan worden. Met 7T kunt u ook de bijbehorende documenten zoals gezondheidscertificaten, GDB’s en VC’s volledig automatisch afhandelen.

 

Drank & Sigaretten - Accijnzen

In de basis is het verhandelen van drank en sigaretten niet afwijkend van andere producten. Een aantal klanten van 7T hebben ook voorraad liggen van deze producten waarvan de accijnzen niet zijn afgedragen. Afhankelijk van de inklaring liggen deze goederen in een Entrepot of een Accijns Goederen Plaats (AGP).

Wij hebben hiervoor aanpassingen gemaakt, dat deze producten toch in het vrije verkeer verkocht kunnen worden. 7T voegt dan automatisch de accijnskosten toe aan de orderregel. Voor deze aanpassing zijn alle accijnsrekenregels in 7T opgenomen.

Voor de drank zijn ook de verschillende inhoudsmaten van de flessen bijzonder. Soms zijn er flessen van 1 l., 70 cl., 50 cl. etc.. Ook dit kan 7T via de verschillende partijen uit elkaar houden. Aparte artikelen aanmaken is dus niet nodig.

Speciaal voor deze branche kunnen zaken als accijnsgroepen, alcoholpercentage en platograden per partij vastgelegd worden.

 

Handel in Vlees(producten)

Weegschaalkoppeling

Voor de handel in vleesproducten hebben wij een aantal zaken aan 7T toegevoegd. Zo kunnen wij bijvoorbeeld koppelen met de weegschalen met Mettler Toledo. Er kan gewerkt worden met gewichten per colli of per pallet. Bij het invoeren van de offerte en de order kan ook direct een partij gekozen worden waaruit geleverd moet worden. U kunt desgewenst zelfs de juiste pallet aanwijzen. 

Certificaten

Een standaard onderdeel wat ook veel gebruikt wordt zijn de certificaten en documenten van 7T. Per partij moeten er bij onslag zoms meerdere documenten en certificaten bij de partij worden vastgelegd (GDB, VC, Halalcertificaat, etc.). Deze certificaten kunnen desgewenst bij het afdrukken van de pakbon direct meegeprint worden. 

 

Product Fulfilment &

Logistieke dienstverlening &

Beheer voorraad derden

7T heeft een complete oplossing voor het inslaan, opslaan en uitslaan van goederen die niet uw eigendom zijn. Na het invoeren van de ontvangst van de goederen, waarbij gebruik wordt gemaakt van alle standaard voorzieningen van 7T, zoals opslag van transit/niet communautaire goederen, gevaarlijke stoffen, 7T barcode scanapplicatie, etc., wordt de klant op de hoogte gebracht van de ontvangst en de staat van de goederen.

Veel gebruikers van 7T hebben hun voorraad derden registratie gekoppeld aan een 7T website, waarop uw klant kan inloggen om de inslagen, uitslagen en voorraad te controleren. Indien gewenst kunnen uw klanten ook via uw website hun gewenste leveringen ingeven. Deze worden door 7T automatisch tot een picklijst verwerkt.

Leveringen van voorraad derden kunnen via de module Zendingen gecombineerd worden met andere leveringen naar dezelfde klant.
Vanzelfsprekend wordt de klant weer op de hoogte gebracht van de leveringen die in zijn opdracht zijn uitgevoerd. Het inzicht voor u en uw klant in de voorraadstand is van groot belang.

Facturatie

Het beheer van de voorraad derden kan kosteloos gedaan worden als een soort service gekoppeld aan een groothandelsfunctie met eigen orders, maar er kunnen ook kostencomponenten aan de inslag, uitslag en opslag gekoppeld worden. Er kan gewerkt worden met speciale prijzen per onderdeel en met vaste kostencomponenten, waarbij de prijs meestal gebaseerd is op het gewicht van het artikel. Veel gebruikte kostencomponenten zijn: Inslag kosten, Uitslag kosten en Opslag kosten / Bewaarloon per week of per maand.

De in- en uitslag kostencomponenten kunnen dan weer verder opgedeeld worden in componenten als: palletiseren, handlingkosten per colli of per pallet, documentkosten per gemaakt document voor de zending, etc.. Deze zelf te definiëren kostencomponenten kunnen berekend worden per: Colli, Pallet, Kg, Ton, Document, Zending, Etc..

 

Algemeen

7T is een echt handels- of ERP-pakket. Op dit vakgebied zit ook onze expertise. Veel van onze medewerkers hebben al meer dan 25 jaar ervaring met software implementaties bij handelsbedrijven.

Natuurlijk heeft 7T alle functies die u van een moderne handelsapplicatie mag verwachten. Samen met onze klanten hebben wij echter een groot aantal functies ontwikkeld die het werken met 7T wel erg prettig maken.

Een aantal voorbeelden:
Met 7T Aanvragen kunt u offerteaanvragen van uw klanten importeren en via een kwaliteitssysteem 7T laten uitzoeken welke artikelen u het beste aan deze klant kunt verkopen. Als het gevraagde artikel niet tot uw standaard assortiment behoort, dan kunt u vanuit hetzelfde scherm snel inkoopaanvragen versturen naar verschillende potentiele leveranciers. 7T kan daarna op basis van de inkoopprijs en een marge afspraak een verkoopprijs bepalen en een offerte naar de klant sturen. Lees meer Aanvragen.

Belt een klant om een prijs op te vragen, een offerte aan te vragen, een order te plaatsen of de status van een lopende order op te vragen of een combinatie van al deze zaken. Wij hebben een uniek verkooporderscherm ontwikkeld, waarmee u al deze zaken snel en door elkaar heen kunt afhandelen. Lees verder.

Werkt u met meerdere bedrijven samen in 1 pakket, dan kan 7T de intercompany boekingen automatisch uitvoeren. Lees meer.

 

Contact..

Kortom 7T is heel doordacht en compleet.
Wacht niet langer en neem snel contact met ons op via 010 – 486 55 19 of mail ons.

Voor meer informatie

 Pentrade BV

Pentrade BV

"7T staat voor ons voor klantvriendelijk, laagdrempelig, meedenkend en meewerkend!"

 

Rob Reidel – Directeur Pentrade BV