schip

Beheer voorraad derden / Spareparts

7T heeft een complete oplossing voor het inslaan, opslaan en uitslaan van goederen die niet uw eigendom zijn. Na het invoeren van de ontvangst van de goederen, waarbij gebruik wordt gemaakt van alle standaard voorzieningen van 7T, zoals opslag van transit/niet communautaire goederen, gevaarlijke stoffen, 7T barcode scanapplicatie, etc., wordt de klant op de hoogte gebracht van de ontvangst en de staat van de goederen.

Veel gebruikers van 7T hebben hun voorraad derden registratie gekoppeld aan een website, waarop de klant kan inloggen om de inslagen, uitslagen en voorraad te controleren. Indien gewenst kunnen de klanten ook via de website hun gewenste leveringen ingeven. Deze worden door 7T tot een picklijst verwerkt.

Leveringen van voorraad derden kunnen via de module Zendingen gecombineerd worden met andere leveringen naar dezelfde klant.
Vanzelfsprekend wordt de klant weer op de hoogte gebracht van de leveringen die in zijn opdracht zijn uitgevoerd. Het inzicht voor u en uw klant in de voorraadstand is van groot belang.

Facturatie

Het beheer van de voorraad derden kan kosteloos gedaan worden, maar er kunnen ook kostencomponenten aan de inslag, uitslag en opslag gekoppeld worden. Er kan gewerkt worden met speciale prijzen per onderdeel en met vaste kostencomponenten, waarbij de prijs meestal gebaseerd is op het gewicht van het artikel. Veel gebruikte kostencomponenten zijn:

  • Inslag kosten
  • Uitslag kosten
  • Opslag kosten / Bewaarloon per maand

De in- en uitslag kostencomponenten kunnen dan weer verder opgedeeld worden in componenten als: palletiseren, handlingkosten per colli of per pallet, documentkosten per gemaakt document voor de zending, etc.. Deze zelf te definiëren kostencomponenten kunnen berekend worden per: Colli, Pallet, Kg, Ton, Document, Zending, Etc..