schip

Shipchandlers

Samen met bedrijven uit de scheepvaartbranche en de branchevereniging NVVS (Nederlandse Vereniging van Scheepsleveranciers) heeft 7T een standaard branchepakket samengesteld. Deze branche heeft een aantal kenmerken, die individueel ook bij andere branches voorkomen:

  • Werken met (beperkte) voorraad of zonder voorraad.
  • Werken zonder vast assortiment en dus met ordergebonden inkopen. Veel inkoopoffertes.
  • Niet alleen werken met een leverdatum, maar met leverdatum en tijd
  • Werken met gestandaardiseerde artikelnummers, maar zonder kwaliteitsaanduiding
  • Snelle verwerking van aanvragen van klanten, veel offerteaanvragen en veel regels
  • Bepaling van verkoopprijzen op basis van de inkoopofferte van de leverancier.
  • Ritplanning van de eigen transportdienst, meerdere zendingen in 1 vrachtwagen, meerdere vrachtwagens voor 1 zending.
  • Vanuit één order afleveren op meerdere delen van het schip (Engineroom, Deck, etc.)
  • Afleveringen bij forwarders of via barges.
  • Afdrukken van transportdocumenten.
  • Koppelingen met douanepakketten t.b.v. exportdocumenten.
  • Spare part afhandeling, beheer voorraad van de rederijen.
  • Het inlezen van digitale aanvragen uit Excel, CSV en van platforms zoals ShipServ, MTS en Marinelink.

Voor al deze eigenschappen heeft 7T een passende oplossing verzorgd.

7T Aanvragen module

De aanvragen module van 7T software bundelt alle activiteiten die voor de shipchandler van belang zijn. Het inlezen van digitale aanvragen uit Excel, CSV en van platforms zoals ShipServ, MTS en Marinelink, inclusief het terugschrijven van uw aanbieding en/of het uitbrengen van uw offerte, regelt u direct vanuit de aanvragen module. Ook de prijsaanvragen bij uw leveranciers en het maken van de uiteindelijke inkoop- en verkooporders, gaat eenvoudig met de 7T aanvragen module.

Tijdens het inlezen en aanmaken van een aanvraag worden er automatisch diverse controles uitgevoerd zoals:

  • Is het artikel bekend binnen uw assortiment?
  • Artikelnummer controle (interne code, leveranciersnummer, fabrikantnummer, code van de klant, IMPA, ISSA, EAN code).
  • Artikelomschrijving van de aanvrager en uw systeem worden naast elkaar getoond.
  • Heeft de klant dit artikel al eerder afgenomen?
  • Automatische keuze van een product in de door de klant gewenste kwaliteit. Ook blokkade van bepaalde producten als de kapitein een bepaalt merk niet wil.
  • Is de inkoop- en/of verkoopprijs nog actueel of is er een prijsafspraak met de klant.

De inkoop prijsaanvraag kunt u met één druk op de knop aan meerdere leveranciers tegelijk verzenden. Na opdracht wordt de voorraad direct gereserveerd voor de verkooporder. De benodigde documenten kunt u printen, mailen en/of faxen. De order wordt vanuit de aanvragen module met alle relevante gegevens direct gekoppeld aan de zendingen (logistieke agenda).

Volledig geïntegreerd!

Uiteraard werkt de aanvraag module volledig geïntegreerd met alle 7T software modules, financiële administratie, portals en douane aangifte software. Aanvragen die binnenkomen via e-mail, fax, Excel of Shipserv kunnen ingevoerd worden in het systeem, waarna de offertes, opdrachtbevestigingen en inkooporders weer via e-mail, fax, PDF, Excel, Shipserv, MTS en Marinlink of in print aan de klanten en leveranciers kunnen worden aangeboden.

Module zendingen

De module zendingen is méér dan een logistieke agenda! Deze module combineert alle logistieke gegevens van uw orders. Meerdere transporten kunnen worden aangemaakt, die verschillende orders combineren. Vanuit de zendingenmodule regelt u vervolgens de volledige logistieke afhandeling. Alle relevante gegevens van de zending treft u in deze module aan:

  • Datumvelden zoals ETA (Estimated time of arrival), ETD (Estimated time of departure) en de Laaddatum
  • Leverwijze, vervoerder
  • Declarant
  • Agent gegevens
  • Ligplaats en havennummer
  • Vertegenwoordiger/Bezoeker van het schip

De volgende onderdelen kunt u eveneens regelen binnen de module zendingen:

  • Het ingeven en controleren van de goederenontvangsten met de mogelijkheid om de administratieve en de fysieke ontvangst te scheiden.
  • Het afroepen van inkopen voor bijvoorbeeld verse producten of gevaarlijke goederen.
  • Het aanmaken van de CMR documenten.
  • Het aanbieden van de aangiftes aan de douane
  • Afdrukken picklijsten en pakbonnen met of zonder partijregistratie.
  • Automatisch generen van een archiefnummer t.b.v. het archiveren van uw documenten m.b.t. de zending.

Verenigingen

7T is lid van de Nederlandse Vereniging van Scheepsleveranciers en de Koninklijke Belgische Beroepsvereniging der Scheepsbevoorraders.

Wij gebruiken cookies Melding sluiten, u gaat akkoord met ons cookie-beleid